Hudební služba Spotify se chystá na burzu, očekávaná hodnota činí téměř 20 mld. USD
Švédská hudební společnost Spotify chystá vstup na newyorskou burzu. Místo tradiční roadshow pro vybrané bankéře chystá svou čtvrteční investorskou prezentaci živě streamovat online.
Zakladatel společnosti Spotify Daniel Ek na snímku z roku 2015
Vstup společnosti na burzu bude u společnosti Spotify odlišný, nebude se jednat o tzv. IPO, nýbrž o přímý úpis (direct listing, DLP), ve kterém bankovní prostředníci hrají menší roli a který je pro společnosti méně nákladný. Společnosti se na něm líbí jeho větší demokratičnost. Během tradičního IPO by také došlo ke konverzi konvertibilních dluhopisů a naředění akcionářských podílů.
Spotify nebude navyšovat kapitál, stávající akcionáři sníží svůj podíl. Očekávaná hodnota činí 19,7 mld. USD.
Společnost nabízí mobilní, webovou a desktopovou aplikaci, ve které uživatelé můžou poslouchat hudbu a sledovat, co poslouchají jejich přátelé. Mezi konkurenci patří společnosti Apple, Google a Amazon.
Vývoj počtu předplatitelů prémiové verze Spotify bez reklam v jednotlivých geografických oblastech
Spotify v roce 2017 dosáhlo 38% růstu tržeb na 4,09 mld. EUR, ovšem o 8 % prohloubilo provozní ztrátu na 378 mil. EUR. Streamovací služby totiž většinu svých tržeb předávají hudebním nakladatelstvím.
Podrobnější informace společnost představí během čtvrteční prezentace, další informace jsou již nyní dostupné v prospektu emise.
Zdroj: Spotify, The Financial Times, Investopedia
Jan Tománek, Fio banka, a.s.
Nejnovější:
- Obchodní den v USA končí bez významnějších pohybů
- Americké indexy mírně ztrácí
- Frankfurtská burza zakončila týden růstem o 0,6 %
- Coinbase reportoval za 1Q výnosy mírně pod očekáváním, objem obchodování retailu klesá
- Pražská burza v pátek rostla, v popředí banky
- Přední americké akciové indexy na začátku obchodování mírně posilují
- Infineon za 2Q dle očekávání, společnost preventivně snížila celoroční výhled kvůli clům
- Americké futures kontrakty mírně posilují
- Výrobce polovodičů TSMC zaznamenal v dubnu meziroční růst tržeb o 48,1 %
- Poskytovatel online obchodů Shopify zaznamenal v 1Q meziroční růst výnosů o 27 %