Česky | English
Infomail: fio@fio.cz

Úvod > O nás > Časté dotazy

Často kladené otázky - FAQ

Zde jsme pro vás připravili odpovědi na nejčastěji kladené otázky. Sekce je rozdělena na odpovědi týkající se bankovních služeb a odpovědi týkající se investičních služeb.

Bankovní služby

Investiční služby


Účty a produkty

1. Jak dlouho trvá aktivace účtu?

Všechny účty jsou aktivní bezprostředně po podpisu související smluvní dokumentace. V případě spořicího nebo vkladového účtu je dále potřeba vložení minimálního zůstatku na účet  (bezhotovostním převodem nebo v hotovosti, viz otázka č. 6). Není potřeba žádné dodatečné aktivace účtu.

2. Chtěl bych přejít od své současné banky k Fio bance. Je možné automaticky převést všechny trvalé příkazy, inkaso a SIPO?

Změnit banku a přejít k Fio bance je snadné! Fio banka je členem České bankovní asociace a signatářem Standardu mobility klientů usnadňujícího přechod mezi bankami.

Díky Standardu Mobility vám zdarma pomůžeme jednoduše převést všechny vaše trvalé příkazy a inkasa z vašeho původního osobního účtu k nám. Více informací naleznete zde.

3. Jaké dokumenty potřebuji k založení účtu právnické osoby?

Přehled všech dokumentů nezbytných pro založení účtu naleznete v sekci "Jak se stát klientem".

4. Je možné zřídit běžný účet pro fyzickou osobu on-line?

Pro tuzemské fyzické osoby, které doposud k Fio bance nemají ani dříve neměly uzavřen žádný smluvní vztah je možné zřídit běžný účet on-line. Ve všech ostatních případech je potřeba navštívit kteroukoliv pobočku banky. Více informací naleznete zde.

5. Kolik účtů můžu mít ve Fio bance otevřeno?

Maximální počet účtů jednoho typu je 5. Pro navýšení tohoto limitu nám prosím pošlete žádost se zdůvodněním přes Fio servis.

6. Je nutný minimální vklad při založení účtu?

Minimální zůstatek spořícího účtu je stanoven ve výši 100 Kč (respektive 10 AUD / CAD / EUR / GBP / CHF / USD, 30 PLN, 50 DKK / NOK / SEK, 1 000 HUF / JPY, 3 000 RUB - dle měny účtu). Minimální zůstatek vkladového účtu (Termínovaný vklad s obnovou) je stanoven na 3 000 Kč, 100 EUR, 100 USD. Při žádosti o platební kartu musí být na účtu alespoň tento minimální zůstatek. U běžných účtů minimální zůstatek potřeba není.

7. Je možné založit bankovní účet prostřednictvím internetového bankovnictví?

V Internetbankinu si můžete založit další běžné účty v různých měnách, spořící účet Fio konto,  termínovaný vklad s obnovou a další produkty. Založení účtu provedete v záložce "Nový produkt" -  "Založit běžný účet/fio konto/termínovaný vklad", dále postupujte dle pokynů přímo v Internetbankingu. Pro zakládání dalších produktů online je potřeba mít sjednanou rámcovou smlouvu, pokud ji nemáte, můžete ji podepsat na kterékoliv pobočce Fio banky nebo také online.

Založit další běžný účet - video

8. Je možné přidat oprávněnou osobu k účtu?

Bankovní účty Fio banky mají vždy pouze jednoho majitele. Ke každému účtu je možné přidat oprávněnou osobu, přičemž tato osoba může mít několik stupňů oprávnění. Od pouhého nahlížení na zůstatek účtu (tzv. pasivní přístup), disponování se zůstatkem účtu, až po samotnou možnost nakládání s účtem (tedy i případné zrušení účtu). Oprávněná osoba má rovněž možnost k danému účtu získat vlastní platební kartu. Vše záleží na individuálním nastavení majitele účtu.

9. Jak vytvářet oprávnění k účtu

Stačí být klientem Fio banky a mít založený účet. Kdokoliv, s kým chcete sdílet svůj účet, přijde na pobočku Fio banky a zřídí si zdarma přístup do Internetbankingu (nemusí mít založený účet ani žádný jiný produkt). Pokud má již zřízený přístup do Internetbankingu nebo svůj vlastní účet vedený u Fio banky a  váš účet je zřízený na fyzickou osobu nebo fyzickou osobu - podnikatele, nemusíte nikam chodit a vše vyřídíte přes Internetbanking:

  1. Přihlaste se do svého Internetbankingu. Klikněte na "Informace o účtu" a poté na "Oprávnění k účtu".
  2. Zadejte login a přidělené číslo uživatele, jemuž chcete umožnit náhled/správu vašeho účtu. (Klient, kterému zřizujete oprávnění, nalezne toto číslo na své smlouvě s bankou nebo v nastavení své aplikace Internetbanking pod odkazem Osobní údaje.)
  3. Zvolte rozsah oprávnění v komboboxu: Pouze sledovat účet / Sledovat a zadávat pokyny / Sledovat účet, zadávat i podepisovat pokyny.
  4. Pokud si přejete ke svému účtu vydat kartu další osobě, můžete tak učinit po kliknutí na "+Nový produkt" v horní části Internetbankingu a po vybrání položky "Platební karta pro jinou osobu".
  • U právnických osob je potřeba oprávnění nastavit osobně na pobočce. 

10. Je možné ve Fio bance založit účet pro složení základního kapitálu?

Ano, tuto službu poskytuje Fio banka na kterékoliv své pobočce, a to za poplatek 120 Kč. Potřebným podkladem pro zřízení účtu je zakladatelská smlouva. Za zakládanou právnickou osobu jedná vždy správce vkladu.

11. Co je chráněný účet a jak ho založit?

Chráněný účet si můžete založit v případě, že je na váš účet vedená exekuce. Na tento účet následně převádíme nepostižitelné příjmy, ze kterých můžete hradit své běžné výdaje (k účtu také můžete požádat o platební kartu). Na účet však nelze přijímat žádné další platby ani na něj vkládat hotovost.

K založení chráněného účtu u Fio banky je třeba, aby exekuce byla vedena na účet právě u nás. Další podmínkou je doložení oznámení exekutora obsahující seznam schválených účtů, ze kterých Vám jsou zasílány exekučně nepostižitelné příjmy. Chráněný účet si mohou založit pouze fyzické osoby - spotřebitelé i podnikatelé. Teprve s tímto dokumentem je možné osobně na pobočce požádat o založení chráněného účtu.

Chráněné účty vedené Fio bankou označujeme číslem ze speciální číselné řady začínající trojčíslím 974 – každý chráněný účet vedený u nás tak bude mít číslo účtu ve tvaru 974xxxxxxx/2010. Takovým číslem účtu neoznačujeme jiný než chráněný účet.

 

V případě, že jste zde nenašli odpověď na Vaší otázku, neváhejte kontaktovat svou pobočku, nebo nám můžete Váš dotaz zaslat prostřednictvím on-line formuláře.

e-Broker

Přihlásit se | Založit demo

Internetbanking

Přihlásit se | Založit demo

Smartbanking

Stáhnout | Jak aktivovat

Pobočky a bankomaty

Mapa ČR
Facebook Twitter YouTube
Twitter LinkedIn

Devizové kurzy

NákupProdej
EUR24,4018625,75614
USD23,2902124,58279
GBP29,5378431,17716
CHF26,1746727,62733
PLN5,710006,02690

Kompletní informace zde