Česky | English
Infomail: fio@fio.cz

Úvod > O nás > Časté dotazy

Často kladené otázky - FAQ

Zde jsme pro vás připravili odpovědi na nejčastěji kladené otázky. Sekce je rozdělena na odpovědi týkající se bankovních služeb a odpovědi týkající se investičních služeb.

Bankovní služby

Investiční služby


e-Broker

1. Proč nemohu odeslat cizí měnu z mého obchodního účtu elektronicky v aplikaci e-Broker?

Převod zahraniční měny lze provést výhradně osobně na kterékoliv pobočce Fio banky, případně telefonicky na tzv. povolené bankovní účty, které jste uvedl/a v komisionářské smlouvě, popřípadě v dodatku ke komisionářské smlouvě. Pro telefonický převod je nezbytné znát Vaše telefonické heslo.

Další možností je zřízení běžného bankovního účtu v příslušné měně (EUR, USD) a jeho následné přidání mezi povolené bankovní účty (osobně na kterékoliv pobočce). Na takto povolené účty vedené Fio bankou, je následně možné převádět i cizoměnové finanční prostředky bezhotovostně, prostřednictvím elektronické aplikace e-Broker. Z těchto běžných bankovních účtů je možné bezproblémově, prostřednictvím internetového bankovnictví Fio banky, převádět finanční prostředky kamkoliv.

2. Jakým způsobem jsou vypláceny dividendy, pokud mám obchodní účet u Fio banky?

Emitenti českých emisí (např. ČEZ, KB, Unipetrol, PM, Telefónica ČR) pověřují výplatou dividendy některou z bank, působících na území České republiky. To znamená, že dividendu si vyzvedne každý akcionář osobně na některé z poboček pověřené banky. Přesné informace naleznete vždy na stránkách emitenta v sekci pro investory.

Investorům, kteří využívají služby "Správa portfolia" nebo "Úvěr na obchodování s cennými papíry - margin", jsou dividendy automaticky připisovány přímo na daný obchodní účet.

Na obchodní účet jsou připisovány dividendy českých titulů i těm, kteří využívají Master účet.

V případě zahraničních akciových emisí jsou dividendy automaticky připisovány na daný obchodní účet investora.

Poplatek za připsání dividend činí 0,2 % z připisované výše.

3. Pravděpodobně jsem zapomněl heslo pro přihlášení do aplikace, co mám dělat? Několikrát jsem jej zkoušel zadat a účet se zablokoval.

Při chybném zadání hesla se ihned nad kolonkou "Uživatelské jméno" objeví odkaz "Zapomněli jste heslo?". Pod tímto odkazem naleznete potřebné informace k odblokování účtu.

4. Jak probíhá obchodní fáze Trading at Close na Pražské burze?

Fáze Trading at Close navazuje na závěrečnou aukci. Na trzích Prime, Standard a Free market probíhá fáze TaC od 16:15 do 16:25. Na trhu s dluhovými cennými papíry fáze probíhá od 16:05 do 16:15.

V této fázi se obchoduje za cenu stanovenou v závěrečné aukci. Pokud u konkrétního cenného papíru neproběhne obchod v závěrečné aukci, fáze Trading at Close neproběhne. Pokyny podané do všech obchodních fází s vyhovující cenou budou do této fáze automaticky zařazeny.

V této fázi rozhoduje časová priorita, výše ceny nemá žádná vliv.  Cena v této fázi se nemění, zůstává taková, jaká byla stanovena v závěrečné aukci.

Obecně

Pokyny na Pražskou burzu směřované do všech obchodních fází se TaC účastní automaticky za následujících podmínek:

  • Na daném CP proběhl obchod v závěrečné aukci
  • Klientem zvolená limitní cena vyhovuje stanovené ceně v závěrečné aukci

Podání pokynu přímo do fáze TaC

Následující instrukce jsou určeny pro klienty, kteří mají zájem za cenu stanovenou v závěrečné aukci nakoupit či prodat a chtějí se účastnit TaC fáze

Parametry pokynu:

  • Nákup / prodej
  • Cena: pokyn typu market (bez vyplněné ceny) nebo cena stanovená v závěrečné aukci či lepší
  • Množství: dle volby klienta
  • Platnost od: aktuální den
  • Platnost do: aktuální den
  • Z ostatních parametrů lze podle přání klienta zvolit měnu pro vypořádání, jinak netřeba nic měnit

Podání pokynu do fáze TaC s platností do dalších dnů

Následující instrukce jsou určeny pro klienty, kteří mají zájem za cenu stanovenou v závěrečné aukci nakoupit či prodat a chtějí se účastnit TaC fáze či obchodování následující obchodní den nebo dny, pokud by nedošlo k zobchodování v TaC fázi.

Parametry pokynu:

  • Nákup / prodej
  • Cena: pokyn typu market (bez vyplněné ceny) nebo cena stanovená v závěrečné aukci či lepší
  • Množství: dle volby klienta
  • Platnost od: aktuální den
  • Platnost do: dle přání klienta
  • Z ostatních parametrů lze podle přání klienta zvolit měnu pro vypořádání, jinak netřeba nic měnit

Poznámka: v tomto případě lze taktéž zadat pokyn typu market, nicméně klient musí počítat s tím, že takto bude burze předáván i do dalších dní a obchodních fází a tedy je riziko, že cena může být pro klienta méně výhodná.

5. Jak probíhá obchodní fáze Trading at Close na německém trhu Xetra?

Obchodní fáze Trading at Close probíhá na XETRA od 17:35 do 17:45 a navazuje na závěrečnou aukci. Obchody se v této fázi realizují za cenu stanovenou v závěrečné aukci. Pokud u daného cenného papíru v aukci neproběhne obchod, fáze TaC se neotevře.

Obchodní pokyny nelze směřovat výhradně do TaC ani jejich zařazení do této fáze vyloučit – všechny pokyny s vyhovující cenou podané během obchodního dne budou do TaC automaticky zahrnuty.

V případě, že jste zde nenašli odpověď na Vaší otázku, neváhejte kontaktovat svou pobočku, nebo nám můžete Váš dotaz zaslat prostřednictvím on-line formuláře.

e-Broker

Přihlásit se | Založit demo

Internetbanking

Přihlásit se | Založit demo

Smartbanking

Stáhnout | Jak aktivovat

Pobočky a bankomaty

Mapa ČR
Facebook Twitter YouTube
Twitter LinkedIn

Devizové kurzy

NákupProdej
EUR24,1911625,66184
USD21,5756722,88733
GBP28,6923430,43666
CHF25,7357127,30029
PLN5,720566,06834

Kompletní informace zde